ZZP’ers / zelfstandigen

Veel Social Media boeken zijn gericht op grotere organisaties, marketingafdelingen of adviseurs. Als zelfstandige zonder personeel is het dan erg lastig om daar concrete zaken uit te halen. Er zijn echter boeken specifiek gericht op zelfstandigen. Hieronder een lijst:

Social Media voor Zelfstandigen en Professionals – Jorine de Bruin & Rimke de Groot

Dit handboek beschrijft vele mogelijkheden die de verscheidene online media bieden. Sommige ondernemers hebben hun omzet met tientallen procenten zien stijgen nadat ze actief online gingen netwerken. Het boek staat vol met tips & tricks over het effectief gebruiken van de verschillende social media kanalen.

Social media marketing voor ZZP’ers – Marlies van der Meer

Dit boek laat aan zelfstandigen zien hoe de mogelijkheden van sociale media op een slimme manier kunnen worden ingezet. De auteur geeft handige tips en tricks om je likeability factor en je eigen expertstatus te vergroten. Klanten die je leren kennen en die jebetrouwbaar en deskundig over vinden komen, gaan namelijk vanzelf jou als de beste oplossing voor hun probleem zien. Je moet dus eerst weten wie je klanten zijn en wat zij willen, voordat je effectief sociale media in kunt zetten.

Scoren met Social Media – Erwin Boogert

Het boek Scoren met Social Media brengt niet alleen de belangrijkste netwerken, websites en platforms onder de aandacht, maar geeft met name aan welke voor van deze netwerken voor u van nut kunnen zijn. Het boek is zeer geschikt om beginners kennis te laten maken met de basisbeginselen van social media en de kracht die deze media uitstralen. Daarnaast biedt dit boek praktische handvatten voor wie al veel social media ervaring heeft, maar deze kanalen op een structurele manier binnen de organisatie wil inzetten.

Basisgids Sociale netwerken optimaal gebruiken – Studio Visual Steps

Sociale media websites zijn niet meer weg te denken uit onsdagelijks leven. Zowel privé als zakelijk. Begin 2011 waren er wereldwijd zo’n 600 miljoen actieve gebruikers op Facebook en ook het Nederlandse Hyves heeft al meer miljoenen gebruikersaccounts. Er is bijna geen bedrijf, krant of televisieprogramma meer dat geen Facebook- of Twitter-accounts heeft. En ook sportclubs en hobbyverenigingen kunnen niet meer zonder in hun communicatie uitingen.

Geld verdienen met Sociale Media – Cor Hospes

Social media hebben het wereldwijde web sterk veranderd van een gefragmenteerd eilandenrijk in een online ecosysteem waarin iedereen met elkaar praat en zaken deelt. Blijf niet aan de zijlijn, maar neem actief deel aan de online discussies. Wijs met uw verhalen mensen de online weg naar uw eigen entrance, zodat ze online ook over u gaan praten, op een positieve manier.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s